Întrebări frecvente ale pasagerilor

Cele mai sigure informații despre călătoriile în perioada Coronavirus

Este sigur să călătoresc în această perioadă?

Deoarece în această perioadă există o traiectorie foarte schimbătoare a infecției cu Coronavirus, echipa Amadeus Travel recomandă tuturor călătorilor să se informeze din timp cu privire la măsurile dispuse de autoritățile din țara de destinație/tranzit, în contextul demersurilor de gestionare și limitare a răspândirii infecției cu Coronavirus.

Echipa Amadeus Travel folosește următoarele surse de informare:

În ultima perioadă am văzut un interes crescut pentru destinații diferite, în special pentru perioada de vară. De altfel, remarcăm o scădere a prețurilor pentru călătorii rezervate pentru vară în țări precum: Spania, Portugalia, Olanda, Suedia, Bulgaria, Turcia, Grecia etc.

Cum mă pot proteja atunci când călătoresc?

Recomandăm tuturor călătorilor să își ia masuri de protecție împotriva Coronavirus (cunoscut și sub numele Covid-19).

  • Dacă ești bolnav sau nu te simți bine, te sfătuim să îți amâni călătoria.
  • Spală-te pe mâini cu apă și săpun (sau alcool sanitar cu concentrație 60%-90% alcool) timp de cel puțin 30 de secunde, cât mai des posibil.
  • Acoperă-ți nasul și gura cu un șervețel sau cu pliul cotului atunci când strănuți sau tușești.
  • Evită să îți atingi nasul sau gura pe parcursul călătoriei.
  • Evită contactul cu persoane care dau semne de răceală.
  • Evită să mergi în locuri aglomerate.

Ce măsuri se aplică în aeroport la sosirea într-o destinație?

Fiecare aeroport a luat măsuri de precauție suplimentare pentru a preveni răspândirea Coronavirusului. Aceste măsuri pot include termoscanere pentru a identifica persoanele cu febră, posibil purtătoare de Coronavirus, dozatoare cu dezinfectant, pliante cu informații legate de Coronavirus și echipaje speciale gata să intervină dacă o aeronavă sosește dintr-o zona contaminată sau un pasager bolnav este la bordul unui aeronave.

Din acest motiv procesul de check-in și îmbarcarea pot dura mai mult decât în mod normal. Te sfătuim să ajungi la aeroport cu cel puțin 2 ore mai devreme pentru zboruri în Europa, și cu 3 ore mai devreme pentru zboruri intercontinentale.

Vin dintr-o zonă cu risc, ce trebuie să fac?

Dacă prezinți febră, tușești sau ai dificultăți respiratorii la sosirea în țară, prezintă-te urgent la cabinetul medical al aeroportului și menționează istoricul de călătorie.

Dacă nu ai simptome, dar te întorci din zonele cu transmitere comunitară extinsă (zona roșie) a Coronavirus, vei intra în carantină pe o perioadă de 14 zile, în spații special amenajate.

Dacă nu ai simptome, dar te întorci din regiuni care aparțin zonei galbene de transmitere a Coronavirus, te vei autoizola la domiciliu timp de 14 zile.

Care este riscul să mă infectez cu Coronavirus în avion?

Datorită modului în care circulă și este filtrat aerul în avioane, majoritatea virusurilor și bacteriilor nu se răspândesc la bordul aeronavelor. Chiar dacă riscul de infectare în avion este scăzut, îți recomandăm să eviți pe cât posibil contactul cu pasagerii bolnavi sau care prezintă simptome și să te speli frecvent pe mâini cu apă și săpun, timp de cel puțin 30 de secunde, sau să folosești dezinfectant de mâini cu o concentrație de 60-95% alcool.

În această perioadă, companiile aeriene au luat măsuri suplimentare de dezinfecție a aeronavelor după fiecare zbor, aplicând recomandările Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) și ale Agenției Europene pentru Siguranța Zborului (AESA).

Ce trebuie să fac dacă călătoresc într-o zonă afectată de coronavirus și mă îmbolnăvesc?

Dacă ai vizitat una dintre regiunile sau țările care au cazuri pozitive ale virusului Coronavirus și ai următoarele simptome: febră, tuse, întâmpini dificultate în a respira, în termen de 14 zile de când ai ajuns la destinație, trebuie:

  • Să apelezi 112 (Serviciul de Urgențe) și să spui care sunt simptomele tale și detaliile călătoriei tale recente.
  • Să eviți contactul cu alte persoane.
  • Să nu călătorești cu mijloace publice de transport atât timp cât ești bolnav;
  • Să îți acoperi gura și nasul cu șervețele sau cu pliul cotului (nu cu palmele) atunci când tușești sau strănuți.
  • Să te speli des pe mâini cu săpun și apă cel puțin 30 de secunde, pentru a evita răspândirea virusului către alte persoane. Să te speli pe mâini cu săpun și apă imediat după ce ai strănutat, tușit sau ți-ai suflat nasul. Dacă nu ai la dispoziție apă și săpun, poți folosi alcool sanitar care conține între și 60% și 90% alcool.
  • Să folosești o mască pentru a evita îmbolnăvirea celor din jur, în cazul în care intri în contact cu alte persoane.

Cum aflu dacă zborul meu se amână sau se anulează din cauza Coronavirus?

În cazul în care zborul tău suferă orice fel de modificări (anulare sau modificare orar de zbor), Amadeus Travel va face toate demersurile pentru a te informa de acest lucru (telefonic sau pe email). Suntem permanent în legatură cu toate companiile aeriene și primim informații actualizate despre situația anulărilor sau modificărilor de orar de zbor.

Vreau să anulez. Ce trebuie să fac?

În cazul în care vrei să îți anulezi zborul, este important să ne contactezi.

Echipa noastră de consultanți va verifica, pentru fiecare solicitare în parte, condițiile particulare de anulare a biletelor și va reveni cu răspuns. Pentru orice solicitare de anulare, Amadeus Travel face demersuri suplimentare pentru a recupera contravaloarea biletelor de avion. Consultanții noștri dedicați fac eforturi suplimentare pentru a obține anularea gratuită a biletelor de avion pentru cât mai mulți pasageri.

Dacă ai zbor către o destinație grav afectată de Coronavirus (Italia, China, Coreea de Sud, Iran), există o probabilitate mare ca zborul tău să fie anulat de compania aeriană și în acest fel, să îți recuperezi integral banii pe bilet.

În cazul în care compania aeriană nu consideră necesar să anuleze cursa pentru care tu ai bilete de avion achiziționate, condițiile de anulare sunt cele standard, aplicabile la momentul achiziționării biletelor de avion. În cea mai mare parte din cazuri, biletele de avion sunt nerambursabile.

Dacă nu ai zbor către o destinație grav afectată de Coronavirus (alte destinații decât Italia, China, Coreea de Sud sau Iran), pentru anulare voluntară (ex: teama de a nu se îmbolnăvi) se aplică regulile standard de anulare aplicate la momentul emiterii biletelor de avion.

Zborul meu a fost anulat de compania aeriană. Ce sa fac?

Dacă zborul tău a fost anulat de către compania aeriană, echipa Amadeus Travel te poate ajuta în două moduri:

  • Te vom contacta pentru a îți explica opțiunile oferite de compania aeriană (telefonic sau pe email).
  • Ai posibilitatea să primești banii înapoi achitați pe bilet sau să modificăm biletul pentru o altă dată de călătorie. Modificarea se face gratuit, fără a achita taxa de serviciu către Amadeus Travel.
  • Dacă optezi pentru anulare, îți putem rambursa contravaloarea biletului de avion sub 2 forme:
    • Îți vom transfera valoarea sumei recuperate în termen de 30 de zile, timp necesar pentru a primi în cont banii de la compania aeriană – acest lucru înseamnă costul integral al biletului de avion, mai puțin taxa de serviciu percepută de Amadeus Travel pentru emiterea biletelor, sau
    • Poți folosi banii recuperați pentru un alt bilet de avion sau pentru rezervarea vacanței.

Evenimentul la care mergeam a fost anulat. Pot primi banii înapoi pe bilet?

Companiile aeriene nu rambursează costurile biletelor de avion pentru evenimente anulate pe motive legate de Coronavirus. În cazul în care te afli într-o astfel de situație și decizi să anulezi călătoria, se consideră anulare voluntară, așa că vei fi rambursat conform politicii companiei aeriene care operează zborul. În astfel de cazuri, Amadeus Travel face demersuri suplimentare pentru a reduce din pierderile financiare ale pasagerilor.

Vreau să modific data călătoriei din cauza existenței Coronavirus. Ce fac?

În această perioadă, companiile aeriene își schimbă constant politicile de zbor, iar unele dintre ele permit modificarea programului de zbor fără a percepe taxe suplimentare.

Dacă ai rezervat un bilet de avion prin intermediul Amadeus Travel și vrei să afli ce opțiuni de modificare sunt disponibile pentru zborul tău, te rugăm să ne contactezi.

Sursa textuală vola.ro